بالابر ساختمانی مصالح وسیله یا مکانیزمی است که از آن برای جابجایی و یا انتقال بار به ارتفاع های مختلف که معمولا در ساختمان ها استفاده می شود میگویند. نیروی بالابرمصالح نسبت به مدل های آن  و تفاوت مکانیزم آن ها متغییر است.

انواع بالابرها را مواردی مانند توان، گنجایش و نوع کاربری مشخص می کند. از بالابر ساختمانی و یا همان بالابر مصالح ، برای انتقال مصالح در جهت بالا و پایین استفاده میشود. بالابرهای مصالح دارای مخزن حمل هستند، به سیمی متصل شده که از الکتروموتور برای حرکت قدرت میگیرد. در خیلی از مواقع خرید بالابر، کار به صرفه ای نمی باشد. به همین دلیل خیلی از شرکت ها اجاره بالابر ساختمانی را ترجیح می دهند که در ادامه خیلی بیشتر با مزیت های کرایه بالابر ساختمان آشنا می شویم.

بالابر کارگاهی، بالابر ساختمانی یا بالابر مصالح اسامی هستند که برای این ابزار استفاده میشود

 

اجاره بالابر ساختمانی به صورت روزانه - هفتگی و ماهانه در تهران تخریب

مشخصات فنی بالابر ساختمانی و مصالح

از بالابر مصالح جهت سهولت کار در انتقال مصالح در ارتفاع استفاده می شود. جابجایی مصالح در این دستگاه بوسیله گیرباکسی که با الکتروموتور درگیر است صورت می گیرد که توسط یه کلید 2 یا 3 وضعیتی کنترل میشود.

اجاره بالابر ساختمان

انواع بالابر

  1. بالابر مصالح ساختمانی
  2. بالابر مغازه ای یا بالابر فروشگاه (حمل کالا)
  3. بالابر صنعتی (جرثقیل صنعتی)
  4. بالابر کارگاهی

بالابر مصالح چیست؟ بالابر ساختمانی چیست؟

سرعت موتور بالابرهای مصالح معمولا 20 دور در دقیقه است به این مفهوم که در هر دقیقه 20 متر جابجا میشود

  • بالابر ساختمانی تک فاز: بالابر های تک فاز به دلیل سهولت دسترسی به برق تک فاز 220 ولت، در فضای شهری استفاده بیشتری دارند که معمولا از 3اسب بخار قدرت برخوردار هستند، قیمت مناسب همچنین جابجایی بار تا 300 کیلوگرم این مدل را در دسته ابزار پراستفاده در ساخت و ساز تبدیل کرده است
  • بالابر ساختمانی سه فاز:موتور بالابر ساختمانی سه فاز نسبت به بالابر ساختمانی تک فاز قدرتمندتر است که با برق سه فاز 380 ولت راه اندازی می شود و قابلیت جابجایی بار بیشتر از 300 کیلوگرم را دارد. این بالابر، بیشتر در فضای صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. نکته قابل ذکر اینکه در صورت عدم دسترسی به برق سه فاز، میتوانید با استفاده از اینورتور برق تک فاز را به سه فاز تبدیل کنید.

ساختار بالابر مصالح:

  • پایه های بالابر مصالح دارای بازو ها و پایه هایی از لوله های ضخیم و یک تکه هستند
  • بالابر مصالح قابلیت نصب ترمز و همچنین نصب کنترل از راه دور را دارد.

* توصیه می شود در زمان اجاره بالابر ساختمانی به منظور تامین جریان الکتریکی از تابلو برق استفاده شود تا در زمان نواسان و قطع برق، موتور بالابر دچار آسیب نشود.

ساختار بالابر مصالح

انتخاب بالابر مصالح

  1. توان یا قدرت الکتروموتور که در بالابر های ساختمانی از 2 تا 10 اسب بخار متغیر است.
  2. سرعت یا تعداد دوران الکتروموتور که دو نوع 1400 دور و 3000 دور در بالابر ها رایج می باشد.
  3. تک فاز یا سه فاز بودن الکتروموتور

بهتر است در بالابر های مصالح یا بالابرهای ساختمانی از انواع حرکت با دور بالا استفاده نکنید، زیرا کنترل مصالح در حرکت با سرعت بالا در ارتفاع زیاد میتواند مشکل ساز باشد

اجزاء بالابر ساختمانی

  • استراکچر و خرپا
  • الکتروموتور (دینام)
  • گیربکس
  • مخزن(باکت)
  • قرقره (وینچ یا بالابر برقی)
  • شاسی

گیربکس بالابرمصالح معمولا از نوع قفل شونده هستند تا در مواقع قطع برق گیرباکس حرکت نکند و باعث سقوط مصالح نشود

 

برای اجاره ابزار ساختمانی با ما تماس بگیرید.

الکتروموتور (دینام) بالابرمصالح

دینام در بالابرهای مصالح به جهت ایجاد نیرو و انتقال ان به گیرباکس می باشد که در دو نوع تک فاز و سه فاز تولید میشود تعیین مقدار حمل بار در بالابرهای ساختمانی بسته به نوع موتور آنها می باشد.

الکتروموتور (دینام) بالابرمصالح

مخزن یا باکت بالابر

جهت حمل بار از مخزن حمل بار ، گونی و یا فرغون استفاده میکنند که ایمن ترین حالت آن استفاده از مخزن استاندارد است که معمولا بین 20 تا 30 لیتر ظرفیت دارد

قرقره بالابر ساختمانی که به جهت جمع کردن و باز کردن، همچنین هدایت سیم بکسل استفاده میشود

      اجزاء بالابر برقی موتور –درام-ترمز-گیربکس-قلاب-کابل-کنترلر می باشد

مخزن یا باکت بالابر

اهمیت سیم بکسل در بالابر مصالح

سیم بکسل بالابر ساختمانی یا طناب فلزی جهت استفاده در انواع دستگاه های بالابر، جرثقیل ها و همچنین جهت بلند کردن و حرکت بار های مختلف به کار می روند. بسته به محل مورد نیاز و نوع ساختار، سیم بکسل دارای ضریب انبساط و انعطاف پذیری، طرح ها و قطر های مختلف می باشد. بالابر ساختمانی دارای 20 متر سیم بکسل می باشد که قابلیت افزایش آن در صورت نیاز مشتری وجود دارد.

قیمت اجاره بالابر ساختمانی مصالح چقدر است؟

قیمت کرایه بالابر ساختمانی مصالح به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه متفاوت است برای اطلاع از جزئیات قیمت با شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

برای مشاهده انواع و راهنمای هیلتی متناسب با کار مورد نظر، می‌توانید به صفحه اجاره هیلتی مراجعه کنید.

 

کاربرد بالابر کارگاهی و ساختمانی

از جمله کاربری های این نوع بالابر ها می توان به موارد زیر اشاه نمود:

  1. جهت بارگیری در ماشین آلات ساختمانی مانند کامیون
  2. در زمان ساخت و ساز برای جابجایی مصالح بین طبقات
  3. در بخش صنعت برای انتقال بار در کارخانجات و انبارها
  4. برای انتقال آب از داخل چاه

خطرات معمول در زمان کار با بالابر

یکی از موارد مهمی که در زمان کار با بالابر باید در نظر داشته باشید، آشنایی با خطرات استفاده از این تجهیزات است. شناخت این خطرات اجازه می‌ دهد که در زمان کرایه بالابر ساختمان سراغ تجهیزاتی بروید که بیشترین سازگاری را با نیاز شما دارند. چرا که بالابرها باید حتما تجهیزات ایمنی لازم را حتما داشته باشند و توجه به این قضیه باعث می ‌شود تا در زمان اجاره بالابر ساختمانی انتخاب درستی داشته باشید و سراغ افراد یا شرکت هایی بروید که تجهیزات ایمن و با کیفیت در اختیار شما قرار می ‌دهند. این خطرات عبارتند از:

  • خطرات ناشی از استفاده غلط: درصد زیادی از حوادثی که تلفات جانی و مالی مختلفی در زمان کار با بالابر ساختمانی به همراه دارند؛ ناشی از استفاده غلط کاربران این تجهیزات است. افرادی که در زمینه اجاره بالابر ساختمانی فعالیت دارند، باید مشتریان را از نکات ایمنی و نحوه استفاده صحیح بالابر آگاه کنند.
  • خطر سقوط: این مشکل به دلیل مناسب نبودن بخش کف بالابر یا نبستن درست بار و… رخ می ‌دهد.
  • خطر برق گرفتگی: در شرایطی که نصب بالابر ساختمانی به درستی انجام نشده یا تجهیزات قدیمی است امکان بروز این دسته از حوادث وجود دارد.
  • خطر برخورد بالابر: در روند نصب و استفاده باید حتما محل قرارگیری بالابر را طوری در نظر بگیرید که هیچ حرکت اضافه ای نداشته باشد یا در صورت حرکت لنگری محدود در زمان حمل و نقل، اتفاق ناگواری رخ ندهد.
  • خطر سقوط: افرادی یا وسایلی که در بالابر قرار دارند، در صورتی که به درستی مهار نشده باشند و نکات ایمنی در خصوص آنها رعایت نشده باشد؛ ممکن است به پایین سقوط کنند که این تلفات جانی و مالی را به دنبال خواهد داشت.

نکات ایمنی استفاده از بالابر ساختمانی

بهتر است قبل از اجاره بالابر ساختمان نسبت به نکات ایمنی در زمان نصب و استفاده از این تجهیزات آگاهی نسبی داشته باشید. در ادامه این مطلب متخصصان ما در سایت تهران تخریب اطلاعات بیشتری را در این زمینه با شما در میان می‌ گذارند. دانستن این نکات ساده قطعا باعث می‌ شود تا خطرات احتمالی را به حداقل برسانید.

  • محل نصب بالابر ساختمانی حتما باید به گونه ای باشد که پایه‌های آن روی زمین مسطح قرار گرفته باشند. در صورتی که زیر بالابر ناهموار بود حتما آن قسمت را صاف کنید و برای جلوگیری سقوط یا کله شدن دستگاه پایه ‌های آن را سنگین کنید.
  • در زمانی که بادهای شدید می ‌وزد و شرایط آب و هوایی طوفانی است، از بالابر ساختمانی استفاده نکنید.
  • بالابر ساختمانی فقط برای حمل بار و مصالح مورد استفاده قرار بگیرد. در زمان اجاره بالابر ساختمانی نیز این موضوع باید به شما یادآوری شود که انجام چنین کاری به هیچ وجه مجاز نخواهد بود.
  • در زمان استفاده از بالابر حتما به اندازه ظرفیت ذکر شده روی دستگاه با آن بار‌های خود را جابجا کنید. در زمان کرایه بالابر ساختمان نیز باید سراغ تجهیزاتی بروید که با نیازهای شما سازگاری کامل داشته باشند تا در زمان استفاده از دستگاه بالابر نامناسب مشکلات گوناگون برای شما بوجود نیاید.
  • افراد استفاده کننده از بالابر باید حتما تجهیزات ایمنی مختلف مانند کفش کار، دستکش مخصوص، لباس کار و کلاه ایمنی داشته باشند.
  • فرد استفاده کننده از دستگاه بالابر باید حتما آموزش‌ های لازم را دیده باشد و با نکات ایمنی در زمینه اپراتوری آنها آشنا باشد.
  • به هیچ عنوان در زمان کار با دستگاه بالابر هیچ کس نباید زیر آن بایستد.

تعمیر و نگهداری بالابر مصالح:

برای افزایش عمر بالابربه نکات زیر توجه فرمائید:

  1. تجهیزات استفاده شده در بالابر ها ضد آب نیستند پس مراقب نفوذ آب به داخل بخش برقی باشید.
  2. همچنین موتور بالابرمصالح را هر 3 ماه یکبار سرویس و بازدید کنید.
  3. گیرباکس بالابرهای مصالح را از لحاظ گیریس کاری و مقدار واسکازین، در بازه زمانی مشخص کنترل کنید
  4. سیم بکسل مورد استفاده را در هر نوبت کاری کنترل کنید و در صورت مشاهده هرگونه پارگی و شکستگی سیم را تعویض کنید
  5. قسمت انتهایی سیم بکسل به دلیل وجود قلاب خرابی بیشتری دارد که در موقع خرید بالابر متراژ سیم بکسل را بیشتر محاسبه کنید تا در مرور زمان بخش خراب را حذف کرده و قلاب را به قسمت سالم سیم بکسل ببندید.
  6. در زمان شروع بکار بالابر مصالح از استحکام اتصالات اطمینان حاصل کنید
  7. وزنه های تعادل مورد استفاده را به خوبی انتخاب کرده تا دچار مشکل نشود.

جهت اجاره بالابر مصالح، بالابر ساختمانی، بالابرکارگاهی با پشتیبان تهران تخریب در ارتباط باشید 

سوالات متداول

باتوجه به اینکه بالابر به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه اجاره میشود متفاوت است برای اطلاع از جزئیات قیمت با کارشناسان تهران تخریب تماس بگیرید.
بله تهران تخریب ارسال به تمام مناطق تهران را در کمترین زمان (یک ساعته) پوشش میدهد.
5/5 - (11 امتیاز)

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *