/ توسط تهران تخریب / ابزار ها / 0 نظر

آنچه باید درباره چکش برقی و انواع آن بدانید

چکش برقی کاربردهای زیادی دارد که در اینجا با مفهوم و انواع آن بیشتر آشنا می شوید. این امکان را به شما می دهد تا بتوانید میخ و انواع اتصال دهنده های دیگر را به راحتی داخل موادی مانند چوب و گچ فرو ببرید. چکش برقی مانند سایر چکش های دیگر به صورت استاندارد عمل می کند، اما همان طور که از نام آن مشخص است، تفاوت آن با چکش های دیگر این است که عملکرد چکش های ساده با دست می باشد اما عملکرد چکش های برقی به صورت الکترونیکی می باشد. چکش برقی تعداد ضربات را برحسب دقیقه (BPM) محاسبه می کند. بعضی از انواع چکش های برقی این توانایی را دارند که بتوانند در یک دقیقه به اندازه ده هزار دور کار کنند که نشان دهنده آن است که این چکش ها بسیار پرکاربرد و کارآمد می باشند. با ما تا انتهای این مقاله از تهران تخریب همراه باشید که انواع چکش های برقی را کامل بررسی کنیم. برای استعلام قیمت اجاره هیلتی روزانه میتوانید با کارشناسان تهران تخریب تماس بگیرید.

از چکش های برقی بیشتر برای تراشیدن سنگ ها و برخی از کارهای دیگر استفاده می شود. چکش برقی می تواند به عنوان دریل چکشی نیز شناخته شود. از اصطلاح دریل چکشی می توان برای توصیف ابزارهایی مانند چکش های برقی، چکش های برقی مخصوص تراشیدن و مخصوص شکستن نیز استفاده کرد. هر یک از این ابزارها دارای کاربردهای مختلفی می باشند. چکش های برقی که استاندارد هستند بیشتر در کارهای کوچک تر به کار می روند که لازم است در آن از چکش یا مته سنتی استفاده شود. اصطلاح عامیانه این ابزار هیلتی می باشد. اصطلاح هیلتی بیشتر برای پیکور برقی استفاده می شود.

نمونه ای از چکش برقی

عملکرد چکش های برقی به چه صورت می باشد؟

درجه قدرت خروجی چکش های برقی معمولا بین 600 تا 1100 وات می باشد. عمل چکش کاری در یکی از استانداردترین چکش های برقی به این صورت است که دو صفحه بادامک در جهت مخالف هم حرکت می کنند تا یک چاک را به حرکت درآورند. ضربه های واقعی در چکش های برقی توسط قطعه چاک انجام می شود. عملکرد مته چکش برقی چرخشی یا پنوماتیک با حرکت بیت تفاوت دارد. تفاوت آن با مدل صفحه بادامک این است که مته چکش برقی چرخشی یا پنوماتیک دارای طراحی پیستون می باشد. از این مدل بیشتر برای سوراخ کردن و یا تراشکاری بتن استفاده می شود.

خیلی از متخصصان باور دارند که چکش های برقی از لرزش قابل توجهی برخوردار می باشند که باعث کاهش میزان دقت قرار دادن میخ یا بست می شود. از این رو، این ابزار بیشتر با بیت هایی که برای تراشیدن سنگ به کار می روند استفاده می شود و در اندازه معمولی به کار می رود. چکش های برقی برحسب انواع موادی  که میخ می تواند داخل آن قرار بگیرد محدود می شوند. از این ابزار بیشتر برای سوراخ کردن چوب و گچ استفاده می شود. هر یک از انواع مدل های این ابزار کاربردهای مخصوص خود را دارند. چکش های برقی استاندارد را معمولا برای کار با مواد سنگین مانند بتن به کار نمی برند.

برخی از مدل های چکش های برقی از یک دستگاه خلا کوچک برخوردار هستند که می توانند گردوغبار را جمع آوری کنند. این ویژگی این امکان را به شما می دهد تا بتوانید محیط کارتان را پاک سازی کنید و در پروژه هایی که نیاز به دقت بالایی دارند بسیار پرکاربرد می باشد. دستگاه خلا باعث می شود تا گردوغبار در یک ظرف کوچک ذخیره سازی جمع شود تا اپراتور بتواند کارهای سنگ تراشی را با کیفیت بیشتری انجام دهد.

برخی از چکش های برقی فاقد سیم می باشند و به وسیله باتری کار می کنند. این نوع چکش های برقی به کاربر این امکان را می دهد تا بتواند به راحتی در هر منطقه ای که بخواهد کار کند و همچنین بتواند تحرک بیشتری داشته باشد، و به تمام مناطق کار دسترسی داشته باشد. باتری ها در یک بسته باتری ذخیره می شوند که به چکش برقی متصل می باشند. بیشتر مدل های این ابزار از باتری هایی استفاده می کنند که می توان آنها را شارژ کرد.

درجه قدرت خروجی چکش های برقی معمولا بین 600 تا 1100 وات می باشد.

انواع چکش های برقی و کاربردهای آنها  

چکش های برقی انواع مختلفی دارند که در اینجا درباره آنها توضیح می دهیم. یک نوع آن، چکش های برقی تخریبی هستند که بیشتر در پروژه هایی که کارهای تخریب را انجام می دهند مورد استفاده قرار می گیرند. این مدل دارای ترکیبی از ویژگی های اسکنه و چکش می باشد. عملکرد چکش های برقی تخریبی با شیرجه رفتن چکش به بالا و پایین می باشد. بیت با استفاده از فنر باعث جلوگیری از شوک الکتریکی در این نوع چکش ها می شود. عملکرد این چکش بستگی به مقدار نیرویی دارد که کاربر به آن وارد می کند. دسته های این چکش ها بسیار محکم و بادوام هستند که به کاربر این امکان را می دهند تا بتواند ضربه های سنگینی به آن وارد کند.

یکی دیگر از انواع آن، چکش های تخریب هیتاچی هستند که عملکرد آنها توسط تکنولوژی IDI می باشد و برای کار برش و تخریب مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از ویژگی های چکش های تخریب هیتاچی این است که دارای لرزش کمی می باشند و همچنین سر و صدای زیادی ایجاد نمی کنند. این چکش ها از مکانیسم جذب شوک داخلی و لرزش کمی برخوردار هستند که باعث افزایش طول عمر در آنها می شود، و همچنین باعث می شوند که کاربر خستگی کمتری را هنگام انجام کار احساس کند.

یکی دیگر از انواع آن، چکش های برقی خردکن می باشند که از یک قسمت تخت و وسیع تشکیل شده اند که باعث جلوگیری از پاشیدن مواد می شوند. بنابراین، در امتداد سطحی که کار در حال انجام است می لغزند. در فرآیند جوشکاری، چکش های برقی خردکن باعث جلوگیری از پاشش جوشکاری می شوند.

نوع دیگر آن، چکش های برقی چرخشی می باشند که برای کار حفاری بسیار مناسب هستند. این نوع از چکش های برقی دارای عملکرد بتن کن می باشند، زیرا برای ضربه زدن به بتن نیز مورد استفاده قرار می گیرند و می توانند با سرعت زیادی بتن ها را بشکنند. به همین دلیل به عنوان چکش های بتن کن نیز شناخته شده اند. این چکش ها همچنین در حفاری سوراخ های منفذ از طریق فلز ضخیم و بتن نیز موثر می باشند.

چکش برقی را میتوان در دسته بندی های مختلفی قرارداد و تقسیم بندی نمود. به طور کلی چکش برقی شامل دو دسته چکش برقی بتن کن و چکش برقی تخریب تقسیم می شود.
چکش برقی تخریب را در صفحه خاص خود به صورت کامل شرح داده ایم، به این صورت که چکش برقی تخریب گونه خاصی از چکش می باشد که در روند تخریب ساختمان و بتن ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. و نمونه های هیدرولیکی و بنزینی این نوع چکش هم در بازار وجود دارد هر کدام با توجه به سوختی که دارند و ساختار آن در انواع عملیات مورد استفاده قرار می گیرد.

چکش برقی را می توان به گروه های زیر تقسیم نمود:

تقسیم بندی بر اساس وزن
چکش برقی را می توان از نظر وزن نیز تقسیم بندی نمود که قالب و کارایی چکش ها براساس وزن آن تغییر می کند، وزن چکش برقی تخریب از وزن ۳تا ۳۲ کیلو خریداری می شود. هرچه وزن چکش برقی بیشتر باشد کاربرد آن در کارهای سخت عمرانی بیشتر می شود. و چکش های برقی با وزن کمتر و پایین را برای کارهای ساده تر و آسانتر مورد استفاده قرار می دهد. هر مورد از انواع چکش ها با توجه به وزن آن کاربرد خاصی دارد و قابل استفاده برای هدف خاصی می باشد.
کاربرد و ساختار چکش برقی
نوع کاربری و ساختار چکش برقی به دو دسته روغنی و گریسی تقسیم می شود که این تقسیم بندی بر اساس ساختار اولیه ای ابزار تشکیل می شود.البته این ویژگی را می توان در وزن های بالاتر از ۱۵ کیلو مشاهده نمود که بر اساس ویژگی ها است که تفکیک می شوند.
مدل و نوع برند چکش برقی
گونه دیگر تقسیم بندی چکش برقی بر اساس مدل و برند این ابزار کاربردی است. هر برندی طراحی خاصی دارد که می تواند ویژگی های خاصی را نیز در بر بگیرد. کاربران با توجه به کارایی و کارآمد بودن هر برند آنها را انتخاب می کند.

یکی از ویژگی های این چکش ها این است که دارای مکانیزم عملکرد سریع در عملیات چکش کاری می باشد و این توانایی را دارد که در هر دقیقه ضربات زیادی ایجاد کند که باعث می شود تا مواد سریع تر بشکنند. این چکش ها کار حفاری را بسیار آسان می کنند. همچنین توسط این چکش ها می توانید جعبه های الکتریکی را بدون شکستن مواد نصب کنید. اجاره بتن کن یا اجاره هیلتی برای تخریب بتن به این صورت است: اجاره هیلتی 7 کیلویی، اجاره هیلتی 11 کیلویی، اجاره هیلتی 16 کیلویی، اجاره هیلتی 30 کیلویی و اجاره دریل.

اجاره چکش برقی نیز به این صورت می باشد که کاربران می توانند انواع چکش های برقی، هیلتی، کمپرسور برقی و غیره را به صورت ماهیانه و یا روزانه اجاره کنند.  هزینه اجاره نیز برحسب ویژگی های آن متفاوت می باشد و معمولا از 70000 تومان تا 1700000 تومان می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *