تفاوت دریل ضربه ای و چکشی
/ توسط تهران تخریب / ابزار ها / 0 نظر

دریل ضربه ای چیست و تفاوت آن با دریل چکشی در چیست؟

دریل از جمله ابزار پرکاربرد در صنایع عمرانی و ساختمان سازی محسوب می شود. دریل می تواند به انواع ضربه ای یا چکشی تقسیم بندی شود. دریل ضربه ای برای انجام کارهای سبکی چون بستن اتصالات استفاده می شود و تنها حرکت چرخشی در مته دریل ضربه ای دیده می شود. دریل چکشی علاوه بر حرکت چرخشی دارای حرکت ضربه ای نیز بوده و می توان از این دریل برای تخریب و سوراخکاری نیز استفاده کرد.

تهران تخریب بزرگترین مجموعه اجاره ابزار از جمله اجاره دریل،اجاره هیلتی تهران، اجاره بالابر ساختمانی و … 

برای اجاره دریل کافیست هم اکنون با شماره زیر تماس بگیرید.

دریل ضربه ای چیست؟

دریل ضربه ای یا Impact Drill نظیر پیچ گوشتی شناخته می شود. هدف از استفاده از دریل ضربه ای آن است تا اتصال دهنده ها و انواع پیچ ها را داخل مواد مورد نظر بچرخاند. اگر از دریل ضربه ای برای اتصالات و پیچ های کوچک تر و سبک تر استفاده شود، درایور ضربه از قدرت چرخش موتور برای حرکت دادن پیچ رو به جلو استفاده می کند.

اگر اتصالات و پیچ ها کمی بزرگ تر باشند و قدرت چرخش موتور کافی نباشد مکانیزم چکش نیز فعال می شود. در دریل ضربه ای نیروی چکش در جهت چرخش است. دریل ضربه ای در مقایسه با دریل چکشی کمی ارزان تر هستند.

دریل ضربه ای بر خلاف دریل چکشی تنها قدرت چرخشی دارد و فعالیت های قابل انجام با دریل ضربه ای محدود خواهند بود.

دریل چکشی چیست؟

دریل چکشی یا Hammer Drill به منظور ایجاد سوراخ در بتن، آجر، سنگ، گرانیت و …مورد استفاده قرار می گیرد. دریل های چکشی دو نوع مته دارند. مته چکش معمولی و مته چکشی قوی تر. اگر نیاز باشد که در سطوح سختی مانند بتن سوراخ ایجاد کنیم بهتر است سراغ دریل چکشی برویم. دریل چکشی در مقایسه با دریل ضربه ای حجم بیشتر و وزن بالاتری دارد.

در دریل چکشی نیرو در محور عمودی جهت حفر سوراخ وارد می شود. برای انجام کارهای سختی چون سنگ تراشی بهتر است سراغ دریا چکشی برویم. اغلب کارفرمایان در صورت نیاز به انجام کارهای سنگین تر دریل چکشی را اجاره می کنند. بهتر است با توجه به هزینه پایین تر و کاربرد بیشتر دریا ضربه ای، این دریل را خریده و در صورت نیاز به انجام کارهای سنگین تر دریل چکشی را اجاره کنیم. دریل چکشی دریلی است که علاوه بر چرخش دارای ضربه نیز هست و بوسیله آن می توان عملیات سوراخکاری را انجام داد.

عمده تفاوت میان دریل چکشی با دیگر دریل ها آن است که دریل های چکشی علاوه بر حالت چرخش دارای حالت ضربه نیز هست. اگر نیاز باشد تا سوراخکاری عمیق تری را انجام دهیم بهتر است از دریل چکشی استفاده شود. انجام همزمان دو کار چرخش و ضربه سبب گردیده است تا دریل چکشی طرفداران زیادی داشته باشد.

دریل چکشی دارای تنظیماتی است که به وسیله این تنظیمات می توان قابلیت ضربه ای دریل را غیر فعال کرده و تنها از جنبه چرخشی آن استفاده شود.

دریل چکشی

پیشنهاد تهران تخریب: اجاره پیکور برقی با قیمت مناسب در تهران

مقایسه دریل ضربه ای با دریل چکشی

دریل ضربه ای برای انجام کارهای سبک تر و دریل چکشی برای انجام کارهای سنگین تر مورد استفاده قرار می گیرند.

قیمت دریل ضربه ای در مقایسه با دریل چکشی ارزان تر است و اغلب به خرید دریل ضربه ای و اجاره دریل چکشی توصیه می شود.

از دریل ضربه ای برای بستن پیچ های سبک و کوچک استفاده می شود و از دریل چکشی برای سوراخ کردن سطوح سختی چون بتن مورد استفاده قرار می گیرد.

طراحی دنده ها در دریل چکشی و ضربه ای متفاوت هستند. دریل چکشی دنده ها به صورت دندانه دار هستند ولی در دریل ضربه ای دنده ها صاف و معمولی هستند.

از دریل چکشی برای سوراخکاری و تخریب استفاده می شود و از دریل ضربه ای بیشتر برای بستن پیچ و اتصال دهنده ها استفاده می شود.

هدف از مقایسه

از مهمترین اهداف مقایسه ای میان دریل چکشی و ضربه ای خرید یا اجاره آن ها است. دریل چکشی اندکی گران تر است و زمانی که لزومی ندارد بهتر است که هزینه اضافه نشده و دریل ضربه ای خریداری شود. همچنین کارشناسان در خرید این دو نوع دریل خرید دریل ضربه ای را پیشنهاد می کنند، زیرا به دلیل دلایل هزینه کمتر کاربرد و استفاده از دریل ضربه ای برای انجام فعالیت ها مرسوم تر است و بهتر است تنها در صورت نیاز به تخریب دریل چکشی مورد اجاره قرار گیرد.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *