دریل نمونه بردار
/ توسط تهران تخریب / ابزار ها / 0 نظر

مزایای دستگاه دریل نمونه بردار و کاربرد آن در ساخت و ساز

دریل نمونه بردار یا هسته گیر از جمله تجهیزاتی است که برای ایجاد سوراخ در سطوح مختلف بتنی و فلزی و …مورد استفاده قرار می گیرند. کاربرد مغزه گیر به منظور سوراخکاری جهت عبور تأسیسات و یا نمونه گیری برای آزمایش سطوح است. دستگاه نمونه بردار انواع مختلفی داشته و لازم است تا از نوع مناسب برای سوراخکاری در سطوح متناسب با آنها استفاده کرد. قیمت مغزه گیر یا دریل نمونه بردار به دلیل دقت بالای این دستگاه و قابلیت سوراخکاری در هر سطحی بالا است و برخی کارفرمایان اجاره دریل نمونه بردار را بر خرید دریل نمونه بردار ترجیح می دهند.

دستگاه دریل نمونه بردار چیست؟

نام دیگر دریل نمونه بردار دستگاه کرگیری است. با استفاده از دریل نمونه بردار یا دستگاه کرگیر قادر خواهیم بود تا در بتن مسلح (بتنی که در آن میلگرد قرار دارد)، آجر یا آسفالت سوراخ هایی به قطر 20 تا 450 میلی متر ایجاد کنیم. دریل نمونه بردار دریلی استوانه ای شکل با مته ای توخالی است که به اپراتور این امکان را می دهد تا سوراخی کاملاً گرد در سطوح مورد نظر ایجاد کنیم. از دریل نمونه بردار می توان برای حفاری در سطوح عمودی، افقی یا زاویه دار استفاده کنیم.

نمونه های برداشت شده می توانند مورد آزمایش نظیر آزمایش بتن قرار گیرند تا طرح اختلاط آن ها بررسی شده و کیفیت بتن اجرا شده مورد ارزیابی قرار بگیرد و یا از سوراخ ایجاد شده توسط دستگاه کرگیر می توان برای عبور تجهیزات تأسیساتی نظیر لوله استفاده کرد.

دریل نمونه بردار می توانند همراه با پایه یا بدون پایه مورد استفاده قرار گیرند. همچنین انواع مختلف دریل نمونه بردار دارای اندازه های مختلف مته با دورهای مختلف است. برای مثال اگر مته دریل نمونه بردار 63 تا 110 میلیمتر باشد دور مغزه گیر برابر با 900PRM خواهد بود.

حتی از دریل نمونه بردار می توان در حالت خشک و یا از نوعی که آب و روغن اطراف آن ریخته می شود تا اصطکاک به حداقل ممکن کاهش یابد و حرارت کم شده و گرد و خاک کمتری ایجاد شود، استفاده کرد.

کاربرد دریل نمونه بردار

کاربرد دریل نمونه بردار

از کاربردهای دریل نمونه بردار یا دستگاه کرگیر یا مغزه گیر یا هسته گیر می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • کاشت آرماتور و بولت در داخل سازه های بتنی
  • ارزیابی نمونه برداشت شده و اصلاح آن در صورت نیاز
  • طراحی سازه های بتنی
  • عبور تجهیزات و تأسیسات مورد نیاز مانند لوله

انواع دریل نمونه بردار

از انواع دریل نمونه بردار و مغزه گیر می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • دریل نمونه بردار حفاری: از این نوع دریل ها در صنایع نفت و گاز برای ایجاد سوراخ هایی با عمق بالاتر مورد استفاده قرار می گیرد.
  • دریل نمونه بردار الماسی: از این نوع دریل ها برای سوراخکاری سطوح سخت بتنی و سنگ استفاده می شود، مته این دریل نمونه بردار به واسطه الماس به کار رفته در آن می توانند سوراخ هایی تا عمق یک متر در سطوح سخت بتنی و سنگی به وجود آورند.
  • دریل نمونه بردار حلقه ای: این نوع از دریل نمونه بردار به طور تخصصی برای سوراخکاری فلز مورد استفاده قرار می گیرند.

مزایای دستگاه دریل نمونه بردار

از جمله مزایای دستگاه نمونه بردار یا مغزه گیر عبارتند از:

  • سرعت بالا: نمونه برداری و سوراخکاری با دریل نمونه بردار بیشتر از هر ابزار دیگری است.
  • ایمنی: دریل نمونه بردار یا مغزه گیر با داشتن فاکتورهای ایمنی چون کنترل اضافه بار، قطع کن جریان برق، کلاچ برای جلوگیری از لغزش مکانیکی، اتارت آرام در ابتدای کار و … ایمنی بالایی را برای اپراتور دستگاه  اطرافیان وی ایجاد می کند.
  • دقت کار: با استفاده از دستگاه نمونه بردار و هسته گیر می توانیم سوراخی به قطر و اندازه مورد نظر بدون هیچگونه آسیب به مته نمونه بردار ایجاد کنیم.
  • عدم وجود محدودیت در سطح سوراخکاری: مته دریل نمونه بردار قادر است هر سطح بتنی با هر سختی و طرح اختلاطی را سوراخ کرده و در سوراخکاری سطوح بتنی هیچ محدودیتی ندارند.
  • سوراخکاری با استفاده از آب و یا بدون آب: در شرایط مختلف می توان از دستگاه نمونه بردار استفاده کرد. اگر نیاز به کار در شرایط خشک باشد، اندکی گرد و خاک ایجاد می شود که از طریق پورت اتصال به جاروبرقی می توان سطح سوراخ شده را عاری از هرگونه گرد و خاکی کرد و اگر شرایط کاری در محیط مرطوب و خیس امکان پذیر باشد، دستگاه نمونه بردار آب و روغنی در محل سوراخکاری ایجاد کرده و از اصطکاک و حرارت بیشتر جلوگیری می کند.

تهران تخریب بزرگترین مجموعه اجاره ابزار خصوصا اجاره هیلتی در تهران

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09120929441 تماس بگیرید

5/5 - (4 امتیاز)

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *