این روزها شرکت‌های تولید کننده انواع و اقسام متنوعی از چسب برای کاشت میلگرد در بتن را تولید و ارائه می‌کنند، در صنعت تولید قیمت چسب کاشت میلگرد با مشخصات فنی و ترکیبات شیمیایی متنوعی روبرو هستید.

چسب کاشت میلگرد چیست؟

چسب برای کاشت میلگرد با کیفیت بالایی که دارد یکی از محبوب ترین‌ها میان کارشناسان و متخصصین این حوزه است. از موارد استفاده چسب کاشت میلگرد می‌توانیم به کاشت میلگرد در سطوح افقی و عمودی را نام ببریم. چسب کاشت میلگرد در اکثر پروژه‌هایی که به به کاشت میلگرد مربوط می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای دریافت مشاوره و استعلام قیمت چسب کاشت میلگرد با شماره زیر تماس حاصل نمایید.

 

 

چسب برای کاشت میلگرد

 

ویژگی‌های چسب برای کاشت میلگرد

چسب کاشت میلگرد نوعی ماده‌‌ی شیمیایی بر پایه رزین‌های اپوکسی، پلی استر و وینیل استر است. تفاوت چسب کاشت میلگرد معمولی با چسب برای کاشت میلگرد در بتن این است که در نوع دوم علاوه بر اینکه از رزین‌های پلیمری در ترکیب استفاده شده، افزودنی‌های بتن نیز به کار رفته‌اند. از این افزودنی‌ها می‌توان مواد نرم کننده را جهت بالا بردن انعطاف پذیری چسب کاشت میلگرد و پایین آوردن دمای تبدیل شیشه‌‌ای پرکننده‌ها جهت کاهش دادن انقباض چسب در زمان گیرش و سخت شدن آن را نام برد.

برخی از مهم ترین و اصلی ترین ویژگی‌های چسب کاشت میلگرد که لازم است در انواع مختلف این چسب‌ها وجود داشته باشند عبارتند از دارا بودن ویسکوزیته مطلوب در زمان مخلوط و نصب شدن، داشتن زمان مصرف مناسب، داشتن زمان مطلوب در ژله‌‌ای شدن، دارا بودن مدت نگهداری خوب و‌ مناسب و همچنین دانسیته اشباع سازی مناسب و راضی کننده.
به صورت کلی و کمی تخصصی تر می‌توان گفت که ویژگی‌های مقاومتی چسب کاشت میلگرد در برابر بارهای دینامیکی، شبه دینامیکی و استاتیکی از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند. علاوه بر این نکته، نوع و نحوه عملکرد چسب کاشت میگرد در محیط‌های اسیدی قابل توجه و مهم است.

یکی از کاربردی ترین و همچنین اقتصادی ترین روش‌ها برای افزایش مقاومت بتن استفاده کردن از کاشت میلگرد یا بولت است و گاهی اوقات بنا به دلایلی مانند بروز اشتباه در اجرای بتن، ایجاد شدن تغییر در نقشه، پیش آمدن اشتباهات محاسباتی، پیش آمدن خطا در میلگرد گذاری، افزایش دادن مقاومت برشی، تغییر پیدا کردن پارامترهای نقشه‌ای و دیگر موارد از کاشت میلگرد یا آرماتور در فونداسیون استفاده می‌شود. استفاده از این روش با افزایش دادن مقاومت، امکان ایجاد کردن تغییرات را ممکن ‌می‌کند و همچنین امکان اصلاح کردن اشکالات طراحی یا اجرایی در بتن را به وجود می‌آورد.
در مواردی مانند اتصال دادن بتن جدید به قدیم، اجرا کردن تیر‌ها، ستون‌ها و دیوار‌های برشی می‌توانیم از کاشت میلگرد با تعداد و قطر مناسب استفاده کنیم. انجام کاشت میلگرد با سه روش

  1. استفاده کردن از مواد پایه سیمانی
  2. استفاده ازخمیر کاشت میلگرد (شیمیایی)
  3. مهار مکانیکی

 

پیشنهاد تهران تخریب: کرگیری بتن چیست و چگونه انجام میشود؟

 

 

از چسب کاشت میلگرد در چه مواردی استفاده می‌شود؟

به طور کلی کاربرد‌های چسب کاشت میلگرد عبارتند از:

  • پر کردن شکاف‌هایی که در سقف، کف و دیوار به وجود می‌آیند
  • نصب کردن صفحات از جنس فلز بر روی سطوح عمودی
  • کاشتن میلگرد و بولت بر روی سطوح افقی و عمودی

 

نحوه استفاده از چسب برای کاشت میلگرد

چسب کاشت میلگرد به صورت دو جزئی یا سه جزئی تولید می شوند. برخی مواقع چسب کاشت میلگرد به صورت کپسولی و گاهی به صورت کارتریجی و یا به صورت فله ای عرضه می گردد. قیمت چسب کاشت میلگرد در حالت کپسولی بالاتر از چسب کاشت به صورت کارتریجی و فله ای است.

  • نحوه استفاده از چسب برای کاشت میلگرد در هر شرایطی به این صورت است که ابتدا سوراخ ایجاد شده توسط هر دستگاهی مانند هیلتی را تمیز و عاری از گرد و غبار می کنند.
  • میزان تمیز کاری سوراخ بسته به اهمیت متفاوت است. گاهی اوقات از فرچه یا از پمپ برای تمیز کردن سوراخ استفاده می شود.
  • در ادامه سوراخ با چسب کاشت میلگرد پر می شود. در مواردی چسب بدون هیچ جز اضافی و در مواردی ابتدا رزین و چسب با هم مخلوط شده و بعد با استفاده از دستگاه تزریق به داخل سوراخ تزریق می شود.
  • اجزا چسب میلگرد در حین تزریق با یکدیگر ترکیب می شوند. در نهایت میلگرد با یک حرکت پیچشی به داخل سوراخی که چسب در آن تزریق شده وارد می شود.
  • از ترکیبات چسب می توان به اپوکسی، پلی استر و وینیل استر، ترکیبات آلی، سیمان و … اشاره کرد.
  • اغلب میلگردی که به این روش کاشته می شود پس از تقریباً 48 ساعت قابل بهره برداری خواهد بود. یکی از المانهای تأثیرگذار بر قیمت چسب کاشت میلگرد مقاومت کششی چسب است. راحتی کارو  ترکیبات الی به کار رفته در چسب از دیگر الان های تاثیر گذار بر قیمت آن به شما می روند.

 

روش محاسبه مقدار مصرف چسب برای کاشت آرماتور

میزان چسب برای کاشت میلگرد در کر گرفته شده متفاوت است. این میان به قطر میلگرد و عمق سوراخ یا کر بستگی دارد. حتی نوع چسب و برند مورد استفاده چسب در این زمینه تأثیرگذار است. قطر سوراخ دیگر المان تأثیرگذار بر میزان چسب مصرفی خواهد بود. برای تعیین میزان مصرف چسب می بایست ابتدا حجم حفره یا سوراخ ایجاد شده را محاسبه کنید و حجم میلگردی که داخل سوراخ یا حفره قرار می گیرد را از آن کسر نمایید و با توجه به وزن مخصوص چسب کاشت میلگرد که تقریباً برابر با 1.7 گرم در سانتیمتر مکعب است، میزان چسب مصرفی برای کاشت آرماتور را محاسبه می کنیم. محاسبه حجم چسب مصرفی اهمیت دارد زیرا که قیمت چسب کاشت میلگرد متفاوت است و در صورت کاربرد بیش از حد چسب کاشت آرماتور هزینه های بالاتری بر پروژه تحمیل می گردد و در صورت استفاده کمتر از حد مورد نیاز از چسب کاشت آرماتور عملیات به درستی انجام نپذیرفته و در تست کشش خروجی نامناسبی را اخذ خواهیم کرد.

 

مزایای بهره گیری از چسب برای کاشت میلگرد

استفاده از چسب کاشت میلگرد مزایای بسیاری دارد، در این بخش به چهار مورد از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • پیاده سازی و اجرای بسیار سریع و آسان
  • عدم نیاز به استفاده از حلال‌ها
  • دارا بودن خاصیت چسبندگی‌ بسیار بالا
  • عدم تاثیر عوامل جوی و محیطی

قیمت چسب کاشت میلگرد

قیمت چسب کاشت میلگرد و انواع آن

مثل تمام محصولات دیگری که در صنعت ساخت و ساز موجود هستند و مورد استفاده قرار می‌گیرند، چسب کاشت میلگرد نیز در برند‌ها و انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شود. هر یک از این چسب‌ها ویژگی‌ها و خصوصیات خاص خود را دارند که آن‌ها را با چسب‌‌های دیگر متفاوت می‌کند. قطعا لازم است که قبل از انتخاب و خرید چسب کاشت میلگرد تحقیقات لازم و کافی انجام شود تا بتوانید چسب‌های مختلف را بشناسید.

مثل هر نوع محصول دیگر، به خاطر بسپارید که در زمان خرید چسب کاشت میلگرد به قوانین و آیین نامه‌های مربوطه نیز توجه کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را درخور نیاز و شرایط خود داشته باشید. چسب کاشت میلگرد از نظر مشخصات مکانیکی، ترکیبات شیمیایی و همچنین کاربرد دارای تنوع است، از این نظر می‌توان آن‌ها را به سه دسته کلی تقسیم بندی کرد:

  • چسب کاشت میلگرد کپسولی
  • چسب کاشت میلگرد کارتریجی
  • چسب کاشت میلگرد حجمی

چسب کاشت میلگرد کپسولی

چسب کاشت میلگرد کپسولی از خانواده رزین‌های پلی ‌استر (Polyester) و همچنین اپوکسی وینیل استر(Epoxy Vinyl Ester) است. این نوع چسب کاشت میلگرد به شکل دو جزئی (خمیر کاشت دو جزئی) در اختیار شما قرار می‌گیرند و برای بولت‌های مخصوصی که آن‌ها را سر مهره دار می‌نامیم استفاده می‌شوند. طی این استفاده، چسب کاشت میلگرد کپسولی را درون کپسول‌های شفاف و شیشه‌ای تعبیه می‌کنند. این کپسول‌ها با حجم و اندازه‌های متنوعی عرضه شده و قابل خریداری هستند. این چسب‌ها را با نام چسب بولت شیشه‌‌ای و پیچشی هم می‌شناسیم.
از این نوع چسب‌ باید پس از شکستن جداره‌‌ی شیشه‌‌ای استفاده کنیم و پس از این کار، چسبندگی بسیار زیادی خواهند داشت، این نوع چسب کاشت میلگرد حتی برای محیط‌های اسیدی و خورنده مناسب است و مقاومت بالایی در این مکان‌ها از خود نشان می‌دهد.

چسب کاشت میلگرد کپسولی

 

چسب کاشت میلگرد کارتریجی

چسب‌های کاشت کارتریجی جهت انجام کاشت در سطوح بتنی، سنگی و چوبی به کا برده می‌شوند. چسب کاشت میلگرد کارتریجی هم مانند نوع قبلی دو جزئی است، پایه اول بر پایه رزین اپوکسی، وینیل استر یا پلی استر و جز دوم آن سخت کننده پلی آمین بوده که از آن جهت کاشت و نصب آرماتور در سطوح بتنی استفاده می‌شود. باور کلی عموم بر این است که در میان سه نوع چسب برای کاشت میلگرد، نوع کارتریجی از باقی انواع بهتر عمل می‌کند، به این دلیل که:

  • سهولت اجرایی آن بالاست
  • امکان خطا در استفاده از آن پایین است
  • کیفیت بسیار زیادی در چسبندگی و ماندگاری دارد

البته این نکته هم قابل ذکر است که این نوع چسب نسبت به انواع دیگر چسب کاشت میلگرد دارای قیمت چسب کاشت میلگرد تمام شده‌‌ی بیشتری می‌باشد.

چسب کاشت میلگرد کارتریجی

 

چسب کاشت میلگرد حجمی

چسب کاشت میلگرد از نوع حجمی معمولا به صورت دو یا سه جزئی تولید و عرضه می‌شود. نوع سه جزئی این چسب بدون حلال و بر پایه رزین اپوکسی بیسفنول A بوده، و از هاردنر بتن و همچنین پلی آمید تشکیل شده و به منظور کاشت بولت‌ها و آرماتور در بتن مسلح طراحی و ‌تولید شده است. چسب کاشت میلگرد حجمی از چسبندگی بسیار بالایی در سطوح مختلف بتنی برخوردار می‌باشد و مقاومت بالای خمشی و همچنین کششی که ایجاد می‌کند و به همین دلایل به شدت مورد توجه مهندسین قرار دارد.

خرید چسب کاشت میلگرد

معرفی چند نمونه چسب کاشت برای میلگرد

  1. چسب کاشت میلگرد VPK-SF کپسولی کالم آلمان
  2. چسب کاشت میلگرد MOP+  کارتریجی تک محوره ایندکس
  3. چسب کاشت میلگرد EPOXY21 کارتریجی دو محوره بوسونگ
  4. چسب کاشت میلگرد هیلتی HIT-RE 500 V3

 

تست چسب کاشت میلگرد

از جمله تست هایی که بعد از کاشت میلگرد توسط چسب برای کاشت میلگرد می بایست انجام گیرد تست Pull-Out است. آزمایش یا تست چسب کاشت میلگرد برای اولین بار در سال 1934 انجام پذیرفت. تست کشش اغلب تا گسیختگی بر روی متریال مورد نظر انجام می شود. نتایج آزمایش مخرب است به همین منظور به طور تصادفی روی یک نمونه انجام پذیرفته و در صورت تأیید به دیگر نمونه ها تعمیم داده می شود. این تست با دستگاه مخصوص آزمایشگاهی انجام می شود. دستگاه دارای فک ثابت، متحرک و یک کامپیوتر است. کامپیوتر در حین آزمایش میزان تنش و کرنش میلگرد را نشان می دهد. البته استانداردها و مشخصات فنی این آزمایش بنا به طول میلگرد و قطر آن متفاوت است. گاهی اوقات طول میلگرد بین دو فک ثابت و متحرک دستگاه آزمایش 5 برابر قطر میلگرد و گاهی 10 برابر قطر میلگرد است. نتایج تست کشش به سه حالت زیر خواهد بود:

  • میلگرد از سوراخ خارج می شود.
  • میلگرد گسیخته شده و از بین می رود.
  • میلگرد با بتن اطراف آن جدا شده و یا اصطلاحاً قلوه کن می شوند.

تنها در حالت دوم نتیجه مثبت بوده و کاشت میلگرد داخل بتن با چسب برای کاشت میلگرد درست انجام شده است و در دو حالت دیگر که میلگرد از سوراخ خارج شود یا همراه ا بتن اطراف از سوراخ جدا شود نشاندهنده نامناسب بودن اجرای کار است.

 

بهترین چسب کاشت میلگرد کدام است؟

بهترین چسب کاشت میلگرد باید تمامی استانداردهای لازم از اتحادیه اروپا و تایید زلزله و حریق را داشته باشد. همچنین بهترین چسب برای کاشت میلگرد ماندگاری 50 ساله چسب است. میتوان گفت چسب هیلتی، کالم، بوسونگ، فیشر، رول پلاک، ایندکس، مموچم و … از بهترین چسب های کاشت آرماتور هستند.

 

برای کاشت میلگرد به چه چیزهایی نیاز داریم؟

برای انجام کاشت میلگرد به دریل یا همان کرگیری، شیلنگ جهت تزریق چسب کاشت میلگرد، گان یا تفنگ مخصوص جهت تزریق چسب کاشت میلگرد، برس‌های مویی، تجهیزات مکنده و دمنده هوا جهت تخلیه کردن سوراخ کاشت میلگرد، کلاهک‌هایی برای حفظ چسب، وسایل آزمایشی برای کنترل کیفیت چسب کاشت میلگرد، نازل پلاستیکی جهت مخلوط کردن و تزریق چسب کاشت میلگرد و همچنین تجهیزات ایمنی مثل عینک ایمنی و دستکش ایمنی نیاز است.

 

خرید چسب کاشت میلگرد

ما در گروه پیمانکاری تهران تخریب، که یکی از بزرگترین و متنوع ترین مجموعه‌های اجاره ابزار‌های ساختمانی در کشور است با دارا بودن امکانات و تجهیزات کامل، متنوع و پیشرفته و همچنین با بکارگیری نیروهای متخصص و فنی آمادگی اجاره هرگونه ابزار مانند اجاره پیکور و اجاره هیلتی و ..و وسایل جهت مقاوم سازی و کاشت میلگرد را در سریعترین زمان و بهترین قیمت چسب کاشت میلگرد برای شما فراهم کرده‌ایم. همچنین شما می‌توانید بهترین و با کیفیت ترین انواع چسب برای کاشت میلگرد را از این مجموعه تهیه نمایید.

 

چسب کاشت میلگرد ایندکس MOPUR3
چسب کاشت میلگرد ایندکس MOPUR3

چسب کاشت میلگرد ایندکس MOP+ 410
چسب کاشت میلگرد ایندکس MOP+ 410

چسب کاشت میلگرد ایندکس MOP+ 300
چسب کاشت میلگرد ایندکس MOP+ 300

چسب کاشت میلگرد زتکس استاندارد Standard
چسب کاشت میلگرد زتکس استاندارد Standard

چسب کاشت میلگرد فیشر FIS EM Plus اصلی
چسب کاشت میلگرد فیشر FIS EM Plus اصلی

چسب کاشت میلگرد هیلتی HY200 RV3
چسب کاشت میلگرد هیلتی HY200 RV3

 

 

 

سوالات متداول

کاشت میلگرد و آرماتور، لمینیت FRP، کاشت و نصب ورقه های فولادی
چسب کاشت میلگرد کپسولی، کارتریجی، حجمی
برای اطلاع از قیمت ها با کارشناسان تهران تخریب تماس حاصل نمایید.
5/5 - (13 امتیاز)

2 نظر

  • رسول

    چسب کاشت میلگرد آلمانی هم موجود دارید؟

    • تهران تخریب

      لطفا با شماره 09120929441 تماس بگیرید

  • نوشتن نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *