/ توسط تهران تخریب / بتن / 0 نظر

چسب هیلتی چیست و موارد کاربرد چسب ساختمانی

چسب هیلتی در واقع رزین‌های اپوکسی با خواص شیمیایی مشخصی هستند که کاربردهای مختلفی نظیر کاشت میلگرد ، کاشت راد تمام رزوه، کاشت بولت و… دارند. به زبانی ساده‌‌‌‌‌‌ تر می‌‌‌ توان گفت این چسب‌ ها انکرهای شیمیایی دو جزئی بوده و با توجه به خواص شیمیایی خاص خود و ترکیبات ویژه‌ ای که دارند، در صنایع مختلفی از آنها استفاده می‌شود. در ادامه انواع چسب هیلتی و کاربردهای آن‌ را مورد بررسی قرار می‌ دهیم.

تهران تخریب بزرگترین مجموعه اجاره هیلتی در غرب تهران ، تنها کافیست با شماره های زیر تماس بگیرید.

چسب هیلتی چیست؟

به صورت کلی چسب هیلتی دارای انواع مختلفی است که هر کدام از آنها برای مصارف خاصی در نظر گرفته می‌ شوند. برخی از آنها در پروژه‌ های مختلف عمرانی مانند پروژه‌ های مقاوم سازی یا در عملیات کاشت میلگرد مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

دقت داشته باشید که چسب‌ های هیلتی در انواع مختلفی با کیفیت بالا توسط شرکت‌ های معدودی تولید و ارائه می‌ شوند. شما می‌ توانید با توجه به شرایط کار از آنها استفاده کنید. از جمله شرکت‌ هایی تولید کننده این نوع چسب می‌ توان به شرکت‌ های هیلتی، کالم، فیشر، ممو و… اشاره داشت. دقت داشته باشید که چسب‌ های شرکت هیلتی در مقایسه با سایر شرکت‌ ها به دلیل کیفیت بالا از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. و به همین دلیل است که درخواست برای اجاره هیلتی در تهران تخریب با اختلاف بسیار زیاد است.

نمونه چسب هیلتی

کاربرد چسب هیلتی

کاربرد چسب هیلتی در واقع ایجاد چسبندگی بین دیواره سوراخ ایجاد شده در بتن و عضو فلزی که داخل سوراخ قرار می‌ گیرد، است. این چسبندگی باید در حدی قوی باشد که بتواند مکانیزم انتقال بارهای وارده به عضو فلزی را به مقطع بتن بر عهده بگیرد.

در حقیقت با تزریق چسب هیلتی داخل سوراخ ایجاد شده در بتن می‌ توانید یک بستر مناسب برای جای گذاری میلگرد یا بولت فراهم کنید. نکته‌ ای که باید آن را در نظر داشته باشید این است که در کاربرد چسب هیلتی قابلیت مدلسازی رفتار این انکر شیمیایی در هنگام اعمال بارهای مختلف فشاری، کششی، گشتاور پیچشی و … در محیط نرم افزار است.

همین مسئله باعث شده که این چسب گزینه ایده آلی در پروژه‌ های مقاوم سازی و بهسازی به حساب بیاید. از مهم‌ ترین کاربردهای چسب هیلتی می‌‌‌‌‌ توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • کاشت آرماتور و بولت بر روی سطوح عمودی و افقی بتن
  • پر کردن شکاف‌ های موجود در دیوار،سقف و کف
  • نصب صفحات فلزی بر روی سطوح عمودی (دیوار و سقف)

چسب هیلتی برای کاشت میلگرد

چسب هیلتی در کاشت میلگرد

همانطور که اشاره شد، چسب هیلتی برای کاشت میلگرد در مقاطع مختلفی از فرآیند اجرای پروژه عمرانی مورد استفاده قرار می‌ گیرد. به عنوان مثال فرض کنید یک تیر بتنی قرار است افزایش مقطع پیدا کند. در این شرایط با استفاده از کاشت میلگرد می‌ توان تیر جدید را به تیر موجود وصل کرد.

دقت داشته باشید که کاشت میلگرد برای ایجاد المان‌ های جدید از جمله ستون‌ های جدید در یک سازه بتنی از روش‌ های پرکاربرد به حساب می‌ آید. گاها کاشت میلگرد به دلیل اشتباهات مهندسی انجام می‌ شود. در صورت نیاز به تغییر یک یا چند المان سازه، روش کاشت شیمیایی مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

تصور کنید طبقه اول یک سازه به طور کامل اجرا شده و به دلیل اشتباه طراح، یکی از ستون‌ ها در جای نامناسبی قرار گرفته یا بخشی از سازه قوانین شهرداری را نقض کرده و سازه باید عقب نشینی کند. در چنین شرایطی انتقال یک یا چند ستون بهترین راه حل برای جلوگیری از تخریب کلی سازه است. در واقع با استفاده از روش کاشت میلگرد می‌ توانید ستون‌ های جدید را بر روی فونداسیون ایجاد و ستون‌ های قبلی را تخریب کرد.

فقط در نظر داشته باشید که چسب هیلتی غیر از کاشت میلگرد، کاربردهای دیگری هم دارد.

پیشنهاد تهران تخریب: ما در یک مقاله چسب برای کاشت میلگرد در بتن و روش استفاده از آن را کامل توضیح دادیم و روش کاشت با چسب را هم گفتیم میتوانید برای اطلاع کامل از چسب هیلتی آن مقاله را هم مطالعه کنید.

انواع چسب هیلتی

چسب‌ های هیلتی در انواع مختلفی با کاربردهای گوناگون تولید می‌ شوند. Hilti HIT RE 100، Hilti HIT RE500v3 و Hilti HIT HY 200 از جمله معروف‌ ترین چسب‌ های هیلتی می‌ باشند. دقت داشته باشید که هر کدام از این چسب‌ ها دارای کاربرد مخصوص به خود هستند. برای انتخاب درست از بین آنها باید عوامل مختلفی در نظر گرفته شود.

از مهم ترین عواملی که برای انتخاب چسب باید به آنها توجه کنید می‌ توان به بتن پایه، شرایط آب و هوایی و خورندگی، ظرفیت باربری مورد نیاز، سیستم سوراخکاری بتن، مدت زمان ممکن برای گیرش و … اشاره داشت.

ظرفیت باربری هم چسب‌ ها به ترتیب HY200 و سپس RE500v3 است. ظرفیت باربری RE100 از دو مورد ذکر شده کمتر است. در ادامه پرکاربردترین چسب‌‌‌‌ های هیلتی را به صورت مختصر مورد بررسی قرار می‌ دهیم.

چسب هیلتی برای کاشت بولت

چسب هیلتی RE100

چسب هیلتی RE100 یک انکر شیمیایی نسبتا ارزان قیمت با دامنه کاربرد وسیع و مناسب برای بارهای استاتیک نسبتا سبک به حساب می‌‌‌‌‌‌ آید. این چسب به دلیل خواص مکانیکی و شیمیایی مناسب جزء انکرهای شیمیایی شناخته شده با کاربردهای مختلف است.

اگر بار اعمالی به صورت استاتیک بوده و مقدار آن زیاد نباشد، چسب RE100 می‌ تواند گزینه ایده آلی باشد.

چسب HY200

چسب HY200 پایه سیمانی دارد و از پرکاربردترین محصولات در پروژه‌ های مختلف کاشت میلگرد به حساب می‌ آید. دقت داشته باشید که این انکر در مقایسه با سایر انکرهای شیمیایی کمترین زمان گیرش را دارد. این چسب از ظرفیت باربری خوبی برخوردار است و برای تحمل بارهای دینامیک گزینه مناسبی است.

همچنین در صورت وجود محدودیت در ضخامت مصالح پایه با استفاده از چسب HY200 می‌‌‌‌‌‌ توانید با عمق کاشت کمتر به اعداد بهتری در باربری دست پیدا کنید. البته قیمت این چسب در مقایسه با سایر چسب‌ های RE100 و RE599v3 بالاتر است. به همین دلیل از آن در پروژه‌ های ویژه استفاده می‌ شود.

چسب هیلتی RE500v3

چسب RE500 از جمله رایج‌ ترین و شناخته شده‌ ترین چسب‌ های کاشت میلگرد است که نوع جدید آن یعنی چسب RE500v3 امروزه مورد استفاده قرار می‌ گیرد. در واقع این چسب پرکاربردترین انکر شیمیایی موجود در بازار است.

از چسب RE500v3 در پروژه‌ های مختلفی استفاده می‌ شود. ظرفیت باربری این چسب در مقایسه با RE100 بیشتر بوده و توانایی تحمل بارهای استاتیک سنگین‌ تری را دارد. به صورت ساده‌ تر می‌ توان گفت: چسب هیلتی RE500v3 در تحمل بارهای دینامیک عملکرد مناسبی دارد.

از دیگر ویژگی‌ های این محصول می‌ توان به کیفیت بالا، خواص مکانیکی و شیمیایی خوب، قیمت مقرون به صرفه و امکان استفاده در نواحی بدون ترک و ترک دار اشاره داشت.

مزایای چسب هیلتی

چسب هیلتی دارای مزایای بسیاری است. از جمله مهم‌ ترین مزایای آن می‌ توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • چسبندگی عالی به انواع سطوحی بتنی، فلزی، سنگ و…
  • اجرای سریع و آسان
  •  بدون نیاز به حلال
  •  بدون شره
  •  عدم تاثیرپذیری از عوامل جوی و محیطی
  •  قابل اجرا در محیط های مرطوب

جمع بندی

در این مقاله به انواع چسب هیلتی و موارد کاربرد آن پرداختیم. همانطور که اشاره شد، هر کدام از چسب‌ های هیلتی دارای خواص مخصوص به خود می‌ باشند. به همین دلیل کاربرد آنها با یکدیگر متفاوت می باشد. تهران تخریب یکی از شرکت‌ های ارائه دهنده محصولات خاص مثل انواع چسب هیلتی است. برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش می‌ توانید از طریق شماره درج شده با کارشناسان این شرکت در ارتباط باشید.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *