گوی تخریب ساختمان
/ توسط تهران تخریب / تخریب / 0 نظر

تخریب ساختمان به روش گوی تخریب

گوی تخریب یکی از روش‌های مرسوم برای تخریب ساختمان به‌شمار می‌رود. اما نکته اینجاست که چگونه با این روش ساختمان را تخریب می‌کنند؟ آیا این روش امکان دارد به سایر ساختمان‌ها آسیب برساند؟ آیا روش های دیگر مانند استفاده از هیلتی بهتر است یا گوی تخریب؟ در این مقاله سعی کرده‌ایم در مورد تخریب ساختمان به روش گوی تخریب، مراحل آن و قوانینی که باید حین انجام رعایت کرد اطلاعات جامعی در اختیار شما بگذاریم. امیدواریم برای شما مفید باشد. ابزارهای مختلف دیگری برای تخریب بتن و ساختمان میتوان استفاده کرد، یکی از آنها کرایه هیلتی است که میتوانید انواع هیلتی را در تهران تخریب اجاره نمایید.

گوی تخریب چیست؟

گوی تخریب در واقع به جرثقیلی گفته می‌شود که از طریق زنجیر به یک گوی بزرگ فولادی متصل شده است. فشاری که این گوی از بیرون ساختمان به وسیله انرژی جرثقیل به آن وارد می‌کند باعث تخریب و از بین رفتن ساختمان می‌شود.

اما باید گفت این روش تخریب بیشتر برای ساختمان‌های مخروبه، تاسیسات صنعتی و سیلو‌ها کاربرد دارد؛ زیرا باید اطراف گوی تخریب فضای بسیار زیادی وجود داشته باشد تا به ساختمان‌ها و سازه‌های دیگر آسیبی وارد نشود.

مراحل انجام تخریب گوی

تخریب ساختمان به روش گوی تخریب یک سری مراحل دارد که رعایت آن‌ها ضروری است.

  • بررسی ساختمان

ابتدا تخریب‌گرها باید ساختمان را به دقت بررسی کنند تا مشخص شود که روش گوی تخریب برای آن مناسب است یا اینکه باید از روش دیگری استفاده کرد. این بررسی‌ها شامل بررسی نقاط ضعف ساختمان، مصالح استفاده شده و نیز توانایی گوی تخریب در مقابل مقاومت ساختمان هستند.

  • آماده‌سازی محیط

پیش از شروع تخریب، محیط اطراف ساختمان باید آماده و ایمن‌سازی شود. این کار‌ها شامل حذف مواد غیرضروری، ایمن‌سازی برای جلوگیری از اتفاقات خطرناک و تأمین فضای کافی برای حرکت گوی تخریب می‌شوند.

  • استفاده از گوی تخریب

گوی تخریب امکان دارد به صورت دستی یا با استفاده از ماشین‌های بزرگ مثل لودرها، بولدوزرها و جرثقیل‌ها به کار گرفته شود. گوی‌ها با ضربه‌زدن به بخش‌های ساختمان، آن‌ها را می‌شکنند و تخریب می‌کنند.

  • مدیریت ضایعات

در طول عملیات تخریب، ضایعات ساختمانی ایجاد می‌شوند. مدیریت صحیح این ضایعات بسیار مهم است. ضایعات می‌توانند جمع‌آوری و بازیافت شوند یا به صورت مناسب دفن شوند که بستگی به نوع مواد و قوانین محلی دارد.

  • کنترل آسیب‌های جانبی

هنگام تخریب ساختمان به روش گوی تخریب، امکان دارد آسیب به ساختمان‌های اطراف، خطوط زیرزمینی، شبکه‌های آب و برق و سایر زیرساخت‌ها وارد شود. به همین دلیل باید قبل از انجام کار به این موارد توجه کنید.

  • هدایت تخریب

تخریب باید به صورت مرحله به مرحله و با کنترل دقیق انجام شود. برای جلوگیری از خطرات ناخواسته، باید به ترتیب بخش‌های مختلف ساختمان را تخریب کرد.

تخریب ساختمان به روش گوی تخریب

دفترچه راهنما و نقشه‌ها

هنگام تخریب ساختمان به روش گوی تخریب، دفترچه راهنما و نقشه‌های دقیقی از ساختمان و شبکه‌های زیرین مورد نیاز است. این دستورالعمل‌ها و نقشه‌ها به تخریب‌ درست و کنترل‌شده کمک بسیار زیادی می‌کنند.

قوانین استفاده از گوی تخریب برای تخریب

تخریب ساختمان به روش گوی تخریب نیازمند یک رعایت یک سری قوانین است که در ادامه آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

اولین نکته این است که به جز در موارد ویژه تخریب به وسیله این دستگاه باید به صورت بالا به پایین صورت بگیرد. قوانین بعدی در مورد تخریب به وسیله گوی، این است که شما می‌توانید از دو روش استفاده کنید. در روش اول گوی از بالا بر روی ساختمان رها می‌شود که به آن روش عمودی نیز می‌گویند.

به‌علاوه می‌توان به صورت آونگی و هم‌جهت بازوی دستگاه اقدام به تخریب دستگاه کرد. البته باید گفت اینکه کدام یک از این روش کاربرد دارند بستگی به نوع ساختمان دارد. لازم به ذکر است بازو یا بوم دستگاه در حین انجام تخریب ساختمان نباید بیشتر از 3 متر بالاتر از ساختمان قرار بگیرد.

نکته بسیار مهم دیگری که باید به در مورد تخریب ساختمان به روش گوی تخریب اشاره کرد این است که عملیات تخریب نباید در نزدیکی خطوط جریان برق هوایی انجام شود. علاوه بر موارد گفته شده باید اطراف محل تخریب فنس‌کشی شود تا افراد نتوانند به این محوطه نزدیک شوند. همچنین وجود یک شخص راهنما برای کمک به اپراتور ضروری است؛ این فرد باید اطلاعات کاملی در مورد روش تخریب ساختمان به وسیله گوی داشته باشد.

همان‌طور که از متن متوجه شدید گوی تخریب یکی از روش‌های است که برای تخریب ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش معمولا یک گوی را به جرثقیل آویزان و از آن برای تخریب استفاده می‌کنند. البته باید اشاره کرد در روش تخریب ساختمان به روش گوی تخریب رعایت یک سری قوانین ضروری است. به‌عنوان مثال باید اطراف ساختمان فنس قرار داده شود تا به کسی آسیب نرسد. همچنین عملیات تخریب نباید در کنار جریان برق انجام شود. به‌طورکلی باید به هنگام انجام این کار تمام نکات را رعایت کرد.

تهران تخریب یکی از شرکت‌های معتبر در زمینه خدمات تخریب ساختمان و اجاره ابزار  است که بهترین خدمات را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ‎های شرکت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *