رهنمای خرید ابزار دست دوم
/ توسط تهران تخریب / ابزار ها / 0 نظر

راهنمای خرید ابزار‌های دست دوم و کارکرده

با توجه به بالا رفتن قیمت ابزار فنی، بسیاری از افرادی که به این ابزار نیاز دارند به خرید ابزار دسته دوم روی آورده‌اند.
قیمت پایین‌تر ابزار دسته دوم باعث خواهد شد که با صرف هزینه کمتر بتوانید ابزاری را که احتیاج دارید بخرید. قیمت پایین‌تر ابزار دسته دوم نسبت به ابزار نو وسوسه‌انگیز است اما اگر مراقب نباشید و شناخت کافی نسبت به ابزار دست دوم نداشته باشید؛ ممکن است خرید شما با مشکل مواجه شود و دچار ضرر بشوید.
البته اگر به دنبال مدیریت هزینه‌های خود هستید، گزینه دیگری هم برای شما وجود دارد و آن هم اجاره ابزار فنی می‌باشد. به عنوان مثال اجاره ابزار ساختمانی برای ساخت یک ساختمان می‌تواند تا حد زیادی در هزینه‌های شما صرفه‌جویی کند. در این مطلب در مورد ابزار استوک و کارکرده توضیحاتی را ارائه خواهیم کرد. برای استعلام قیمت ابزار آلات دست دوم خصوصا قیمت اجاره هیلتی روزانه ، هفتگی و ماهانه میتوانید با شماره زیر تماس بگیرید.

معرفی ابزار‌های دست دوم

کالا دسته دوم و استوک به اجناسی گفته می‌شود که جدید نبوده و قبلا مورد استفاده قرار گرفته‌اند. قیمت پایین‌تر این کالا‌ها نسبت به کالای نو باعث می‌شود که خرید آن‌ها مقرون به صرفه باشد.
البته وقتی در مورد ابزار استوک صحبت می‌کنیم لازم است بدانید که بعضی از این ابزار‌ها در حد نو و کار نکرده می‌باشد.
برخی از شرکت‌های اروپایی و آمریکایی، برخی از کالا‌هایی تولیدی خودشان را که برای مدت زمانی در انبار مانده را با عنوان کالای استوک و با قیمت‌های پایین‌تر به بازار عرضه می‌کنند.
قیمت ابزار‌های دسته دوم بستگی به چند عامل دارد، یکی از این عوامل میزان سالم بودن ابزار است. عامل دومی که بر روی قیمت ابزار‌های دست دوم تأثیر‌گذار است؛ مارک و برند آن ابزار است و در نهایت میزان کارکرد یک ابزار هم بر روی قیمت آن تاثیر مستقیمی دارد.

مزیت خرید ابزار دست دوم

خرید ابزار استوک

خرید ابزار دست دوم دارای چند مزیت است که مهم‌ترین آن‌ها، قیمت پایین‌تر ابزار کار کرده نسبت به ابزار نو است. فرض کنید که می‌خواهید یک کارگاه نجاری راه بندازید و نیازمند ابزار مختلف این کار هستید.
اگر ابزار کارگاه خود را به صورت کارکرده بخرید، قیمت تمام شده بسیار کم‌تر از خرید همین ابزار به صورت نو است.
مزیت دیگر خرید این ابزار این است که گاهی به دلیل گران شدن ترکیبات اولیه، دوام و کیفیت کالاهای قدیمی نسبت به کالا‌های نو بیش‌تر است. یعنی شما می‌توانید با پرداخت هزینه کم‌تر از کیفیت بهتر این کالا‌ها استفاده کنید.
یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از این نوع ابزار، کمک به محیط زیست است چون بعضی از قسمت‌های ابزار فنی ساخته شده از جنس پلاستیک و مواد نفتی است و با استفاده از ابزار‌های کار کرده به نوعی به محیط زیست هم کمک خواهد شد.

بیشتر بخوانید : چطور می‌توان سازه‌های بتنی را سوراخ کرد؟

چه ابزار‌هایی را اجاره کنیم و چه ابزار‌هایی را بخریم؟

اگر به دنبال خرید ابزار کارکرده به دلیل صرفه‌جویی در هزینه‌های خود هستید، گاهی اوقات راه بهتری هم برای شما وجود دارد و آن هم اجاره ابزار است. اینکه چه ابزار‌هایی را اجاره کنیم و چه ابزار‌هایی را بخریم به چند عامل بستگی دارد.
عامل اول تعداد دفعاتی است که شما قصد دارید از یک ابزار استفاده کنید، به عنوان مثال فرض کنید که می‌خواهید در دیوار‌های خانه خود، سوراخی حفر کنید؛ برای انجام این کار خرید دریل نمی‌تواند انتخاب هوشمندانه‌ای باشد چرا که به احتمال زیاد بعد از خرید و انجام کار مورد نظرتان تا مدت‌ها قرار نیست با دریلی که خریدید کاری انجام دهید، در نتیجه اجاره ابزار انتخاب بهتری برای شما خواهد بود.
قیمت ابزار هم در انتخاب شما مهم است، به عنوان مثال اگر قصد تخریب قسمت‌های سنگی و بتنی یک خانه را دارید به یک هیلتی احتیاج خواهید داشت، اما این ابزار در بازار قیمت بالایی دارد، در نتیجه شما می‌توانید با اجاره هیلتی و با صرف هزینه کم‎تری کار خود را انجام دهید.
در مورد بسیاری از ابزار ساختمانی هم وضعیت به همین شکل است و اجاره ابزار ساختمانی انتخاب بهتری نسبت به خرید آن است. مثلا اگر به یک بالابر ساختمانی احتیاج دارید، با توجه به قیمت این ابزار مشخصا اجاره کردن آن فکر عاقلانه‌تر و تصمیم بهتری است.

نحوه تست سالم بودن ابزار‌ها

در هنگام خرید ابزار دست دوم، نکاتی وجود دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانید خرید بهتری داشته باشید. مهم‌ترین نکته در زمان خرید ابزار کارکرده؛ سالم بودن آن‌ها است.
اگر قصد خرید ابزار کارکرده برقی را دارید، در قدم اول سیم‌های آن را بررسی کنید چرا که وجود سیم‌های آسیب دیده در ابزار قطعا در آینده شما را با مشکل مواجه خواهد کرد.
اگر ابزاری که قصد خرید آن را دارید از نوع شارژی است، حتما باید باتری آن را امتحان کنید و مطمئن شوید که سالم است. نکته بعدی که با توجه به آن می‌توانید از سالم بودن یک ابزار اطمینان پیدا کنید امتحان کردن آن است.
به عنوان مثال اگر قصد خرید یک دریل برقی را دارید با امتحان کردن آن می‌توانید تا حدی از سلامت دستگاه اطمینان پیدا کنید. دستگاه را روشن کنید، اگر دیدید موتور دستگاه به صورت روان و نرم شروع به کار کرد، مشکلی وجود ندارد اما اگر بوی خاصی از موتور در هنگام کار کردن به مشام‌تان رسید یا صدای غیر عادی از آن شنیده شد، مطمئنا دستگاه به تعمیر نیاز دارد.
در زمان خرید ابزار دست دوم، به بدنه آن توجه کنید. اگر بدنه دارای شکستگی و ترک است؛ از خرید آن خودداری نمایید. در نهایت برای خرید ابزار‌های کار‌کرده لازم است که به میزان کارکرد آن‌ها دقت کنید.
نوع کاری که با دستگاه انجام شده است، تا حد زیادی می‌تواند میزان کارکرد آن را مشخص کند. به عنوان مثال ابزاری که در یک کارگاه صنعتی مورد استفاده قرار گرفته به احتمال خیلی زیاد کارکرد بیش‌تری نسبت به ابزاری که در یک کارگاه کوچک شخصی مورد استفاده قرار گرفته، خواهد داشت.

پیشنهاد تهران تخریب: اجاره دریل از تهران تخریب

خرید ابزار‌های کار کرده نسبت به ابزار‌های نو می‌تواند مزیت‌های مختلفی را برای شما به همراه داشته باشد که مهم‌ترین مزیت آن، قیمت کم‌تر است.
البته برای آن که خرید موفقی داشته باشید و بعدا پشیمان نشوید، در مورد خرید ابزار‌هایی که نو نیستند لازم است به نکاتی توجه کنید. اگر به ابزار فنی خاصی نیاز دارید که قیمت بالایی در بازار دارد، می‌توانید به جای خرید، با اجاره ابزار به مدت دلخواه تا حد زیادی در هزینه خود صرفه‌جویی کنید؛ در حالی که نیازتان به آن ابزار هم برطرف خواهد شد

5/5 - (2 امتیاز)

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *