تخریب استخر بتنی
/ توسط تهران تخریب / تخریب / 0 نظر

تخریب استخر بتنی

تخریب استخر بتنی چگونه انجام می‌ شود؟ آیا با روش اجرا و مراحل تخریب کردن این نوع سازه‌ ها آشنا هستید؟ جهت تخریب کردن بسیاری از سازه‌ های بتنی از جمله تخریب استخر بتنی راه‌ های بسیار متفاوتی وجود دارد، مثلاً با استفاده کردن از کتراک و مواد شیمیایی سواخ‌ هایی را در داخل بتن به وجود می‌ آورند، سپس داخل آنها را پر از کتراک می‌ کنند. این مواد به مرور زمان موجب منبسط شدن بتن، ایجاد واکنش شیمیایی و در نهایت تخریب آن خواهند شد که البته این شیوه از تخریب نیاز به مهارت و توانایی کافی در این روش دارد. در این مقاله تخریب استخر بتنی و روش های انجام دادن آن مانند تخریب با واترجت،هیلتی، بیل مکانیکی، اسید و کتراک را بررسی می‌ کنیم.

تهران تخریب بزرگترین مجموعه اجاره هیلتی در تهران با ارسال فوری

 

آشنایی با روش تخریب استخر بتنی

تخریب به فرایند برش دادن، جداسازی و در نهایت حذف کردن کنترل شده بتن گفته می‌ شود، یعنی می‌ توان گفت که این کار یک فرایند بسیار تخصصی است که الزاماً باید به وسیله نیروی ماهر و متخصص انجام می شود، چون هر گونه اشتباهی در روند تخریب می‌ تواند آسیب‌ های مالی و جانی به بار بیاورد.

بنابراین جهت تخریب کردن استخر بتنی شیوه‌ های مختلفی اجرا می‌ شود که انتخاب کردن هر کدام از آنها بستگی به بودجه، نوع پروژه، حجم تخریب و امکان دسترسی داشتن به پروژه مورد نظر دارد. به این ترتیب برخی از شیوه‌ های رایج که جهت این کار مناسب هستند، عبارتند از:

  1. تخریب با واترجت

شاید کمی عجیب غیر عادی به نظر برسد، اما می‌ توان با استفاده از آب تخریب بتن را انجام داد، تقریبا استفاده از واترجت یک شیوه نوین جهت تخریب کردن سازه‌ های بتنی است. در این روش آب را با فشار شدید و بالایی برای سطوح مورد نظر می‌ گیرند، این فشار بالا موجب جدا شدن ذرات بتن از هم می‌ شود.

البته فشار آب در این مواقع باید برابر با ۲۵۰۰ بار باشد که بتواند ترکیبات بتن را از یک دیگر جدا کند، به همین دلیل است که برای انجام دادن آن نیازمند به یک اپراتور متخصص هستیم.

این شیوه از تخریب کردن جهت بتن‌ های با قطعات یکپارچه مناسب است و استفاده از آن هیچ گونه آلودگی زیست محیطی و صوتی به وجود نمی‌ آورد و سرعت انجام دادن آن نیز بسیار بالا می‌ باشد. علاوه بر آن که کم ترین لرزه و آسیب را به بخش‌ های باقی مانده سازه وارد خواهد کرد. تخریب کردن بتن به شیوه واترجت ایمنی بالایی برای اپراتور دارد و تخریب شدن دیگر قسمت‌ های سازه بسیار کم است. در کنار تمامی  این مزیت‌ ها باید توجه کنید که قیمت تخریب با این شیوه بالا می‌ باشد.

  1. تخریب بتن با هیلتی

در این شیوه از پیکور یا چکش تخریب استفاده می‌ شود. روش کار نیز اعمال ضربات مکانیکی به سازه بتنی می‌ باشد. چکش تخریب یا پیکور به دو صورت پنوماتیکی یا بادی و چکش برقی وجود دارد و تخریب کردن بتن با این وسیله مانند هر شیوه دیگری مزایا و معایبی را خواهد داشت.

  1. تخریب با بیل مکانیکی

در این شیوه از تخریب استخر بتنی پیکورهای مخصوصی را به بیل مکانیکی متصل می‌ کنند، به این ترتیب تخریب سازه انجام می‌ شود، این شیوه از تخریب کردن معمولاً برای پروژه‌ های بزرگ کاربرد دارد و چون دارای محدودیت است امکان استفاده از آن در کلیه پروژه‌ ها وجود ندارد.

  1. تخریب بتن با اسید

روش دیگر جهت تخریب کردن استخر بتنی استفاده از اسید است، این روش برای تخریب‌ های کوچک مناسب است، اما برای پروژه‌ های عمرانی رواج چندانی ندارد، چون استفاده کردن از اسید مشکلات و خطراتی به همراه دارد و حتماً باید توسط یک اپراتور حرفه‌ ای و متخصص این کار انجام شود.

  1. تخریب بتن با کتراک

از دیگر روش‌ های تخریب استخر بتنی استفاده از مواد شیمیایی می‌ باشد که یکی از کاربردی‌ ترین این مواد کتراک است، در این شیوه که یک شیوه بسیار رایج و کم خطر جهت تخریب کردن استخرهای بتنی محسوب می‌ شود، ابتدا در داخل سازه بتنی سوراخ‌ هایی را به وجود می‌ آورند، سپس داخل آنها را با کتراک پر می‌ کنند. این ماده شیمیایی به مرور زمان موجب منبسط شدن بتن و ایجاد واکنش شیمیایی در داخل آن شده و سازه را تخریب می‌ کند.

از محدودیت های مهم این شیوه عدم کنترل دقیق بر روی میزان و مقدار تخریب می‌ باشد، چون کتراک به قسمت‌ های مختلف سازه نفوذ کرده و موجب تخریب آنها نیز می‌ شود.

 

نتیجه‌ گیری

در این مقاله نحوه تخریب کردن استخرهای بتنی را بررسی کردیم. برای تخریب کلیه سازه‌ های بتنی شیوه‌ های مختلفی وجود دارد که هر کدام از آنها برای مکان‌ هایب با سازه‌ های متفاوت مناسب هستند، مانند تخریب بتن با کتراک که یک شیوه بسیار مناسب و رایج جهت تخریب کردن استخر بتنی محسوب می‌ شود.

تهران تخریب شما را جهت انجام دادن چنین کاری یاری می‌ کند، ما با بهره‌ گیری از نیروی متخصص و ماهر جهت تخریب کردن سازه‌ های بتنی آماده همکاری در پروژه‌ های تخریبی مختلف مانند تخریب استخرهای بتنی هستیم.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *