نکات ایمنی کار با دریل
/ توسط تهران تخریب / ابزار ها / 0 نظر

نکات ایمنی کار با دریل

پروژه‌هایی که آغاز می‌شوند برای به پایان رسیدن، به ابزارهای مهمی همچون دریل نیاز دارند. برای اینکه دریل بتواند عملکرد قابل قبولی داشته باشد، ابتدا باید موارد ایمنی را رعایت کنید. اگر اقدامات مناسب را انجام ندهید، ممکن است آسیب‌های جبران ناپذیری را تحمل کنید. بنابراین برای انجام یک کار فنی دقیق و نتیجه رضایت بخش، نکات ایمنی کار با دریل را رعایت کنید.

اگر نیاز به اجاره هیلتی دارید میتوانید هم اکنون با کارشناسان تهران تخریب تماس بگیرید.

10 نکته از نکات ایمنی  کار با دریل

  1. استفاده از لباس مناسب

در هنگام کار با دریل اولین نکته‌ای که باید رعایت کنید، محافظت از خودتان است. حتی افراد ماهر و کاربلد نیز در صورت ‌عدم توجه به مسائل ایمنی می‌توانند در معرض خطر باشند. قبل از استفاده از دریل باید لباس مناسب به تن داشته باشید. از پوشیدن لباس با سایز بزرگ اجتناب کنید، چرا که خم شدن در هنگام کار باعث می‌شود لباس با دریل تماس پیدا کند. همچنین اگر آستین لباس کار بلند است آن‌ها را تا بزنید تا آزادی عمل بیشتری داشته باشید.

  1. استفاده از محافظ چشم

از نکات ایمنی کار با دریل محافظت از چشم است. دریل کاری می‌تواند بر روی انواع سطوح انجام شود، بنابراین امکان پرتاب قطعات ریز وجود دارد. برای ایمنی و محافظت از چشم‌ها استفاده از عینک ایمنی، الزامی است. عینک به شما کمک می‌کند تا بدون بستن چشم‌ها و با خیالی آسوده دریل کاری را انجام دهید. اگر موهای بلندی دارید، قبل از انجام کار آن‌ها را از پشت ببندید تا مانع دید شما نشوند. همچنین گردنبند استفاده نکنید چرا که ممکن است در حین انجام کار با دریل برخورد کند.

  1. استفاده از دستکش

برای انجام کار فنی از جمله دریل کاری، دست‌ها بیشتر در معرض آسیب هستند. در برخی از موارد شما باید سطح یا قطعه مورد نظر را در دست خود نگه دارید و گاهی ممکن است یک حواس پرتی کوچک منجر به خسارت‌های جبران ناپذیری شود. بنابراین استفاده از دستکش‌های مخصوص برای کار با دریل به شما اطمینان خاطر بیشتری می‌دهد.

پیشنهاد تهران تخریب: کرایه بتن کن با ارسال فوری

  1. استفاده از محافظ گوش

در برخی از مشاغل ایجاب می‌کند تا دریل کاری‌های مکرر انجام شود، این افراد بیشتر در معرض صدای دریل هستند. با پیشرفت در طراحی و تولید انواع دریل‌ها، امروزه سعی شده است تا دریل‌ها کم صداتر تولید شوند. برخی از دریل‌ها شارژی هستند و هیچ صدایی را تولید نمی‌کنند. دریل‌های استاندارد معمولا حدود ۹۰ دسی بل صدا تولید می‌کنند که اگر فرد به طور مداوم دریل کاری کند و طولانی مدت در معرض صدای دریل قرار گیرد، به طور قطع شنوایی او تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. نوع دیگری از دریل‌ها از نوع چکشی هستند که بیش از ۱۰۰ دسی بل صدا تولید می‌کنند، برای استفاده از این دریل‌ها برای محافظت از شنوایی خود باید از محافظ گوش استفاده کنید.

 کار با دریل

  1. محافظت از ریه‌ها

از نکات ایمنی کار با دریل محافظت از ریه‌ها است. دریل‌ها این قابلیت را دارند تا هر سطحی را سوراخ کنند. دریل کاری بر روی سطوح آجری یا بتنی همراه با گرد و خاک سیلیس کریستالی خواهد بود که منجر به سیلیکوزیس می‌شود. سیلیکوزیس یک بیماری تنفسی است که می‌تواند جان فرد را به خطر بیاندازد. از این رو، استفاده از ماسک برای پوشاندن بینی و دهان الزامی است. ماسک‌ها در طیف مختلفی تولید می‌شوند، از فروشگاه‌های تجهیزات ایمنی، یک ماسک با قابلیت تنفسی خریداری کنید چرا که ممکن است ساعت‌های طولانی از ماسک استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: مزایای دستگاه دریل نمونه بردار و کاربرد آن در ساخت و ساز

  1. بررسی سیم دریل

پس از اینکه کارهای لازم را برای حفاظت خود انجام دادید، اینک موارد ایمنی مربوط به دستگاه دریل را باید رعایت کنید. در فضاهای باز، مناطق گل‌آلود و مرطوب توصیه می‌شود از دریل شارژی استفاده کنید تا خطر برق گرفتگی وجود نداشته باشد. اما اگر از دریل‌های برقی استفاده می‌کنید، سعی کنید از کشیدگی سیم برق آن خودداری کنید و در صورت فاصله زیاد با پریز برق از سیم سیار استفاده کنید. در فضاهای باز از برخورد آب با دریل سیمی جلوگیری کنید و در صورت هر گونه تماس آب با دریل بلافاصله آن را از برق جدا کنید.

  1. انتخاب مته صحیح

از دیگر نکات ایمنی کار با دریل، انتخاب مته درست است. انتخاب مته صحیح کمک می‌کند تا کار را بدون هیچ گونه خطایی انجام دهید. متریال مته بسیار مهم است چرا که اگر مته از جنس نامرغوب ساخته شده باشد در روند کار ممکن است شکسته و به سطح یا خود شما آسیب وارد کند. بنابراین در انتخاب مته، کیفیت را نادیده نگیرید. باید مته را متناسب با سطح مورد نظر خریداری کنید، امروزه انواع مته‌ها برای سطوح مختلف از جمله چوب، سنگ، آهن، بتن و آجر تولید می‌شوند.

پیشنهاد تهران تخریب: مقایسه دریل شارژی و برقی

  1. قرار دادن مته در دریل به طور صحیح

برای قرار دادن مته در دریل، دستگاه باید خاموش باشد. دقت داشته باشید تا مته به درستی در جای خود قرار گیرد. اگر مته در جای خود شل باشد، می‌تواند در هنگام دریل کاری از جای خود خارج یا شکسته شود و به شما آسیب برساند. همچنین هرگز به هنگام روشن بودن دستگاه مته را تعویض نکنید و از فشار برای خارج کردن مته یا جاگذاری مته در دریل استفاده نکنید.

  1. جلوگیری از داغی مته و دستگاه

دریل کاری را می‌توانید با سرعت‌های مختلفی انجام دهید. اگر در مدت زمان طولانی دریل کاری را با سرعت بالا انجام می‌دهید امکان ایجاد اصطکاک بین سطح و مته جود دارد. این اصطکاک باعث گرم شدن سطح و در نهایت می‌تواند باعث داغی دستگاه شود. بنابراین توصیه می‌شود دریل کاری را ابتدا با سرعت کم آغاز کنید. معمولا برای دریل کاری سطوح سرامیکی یا سنگی از یک ظرف آب استفاده می‌کنند و در فواصل زمانی کوتاه با پاشیدن آب بر روی سطح از داغی مته جلوگیری می‌کنند.

  1. فشار وارد نکردن به دریل

ابزار دریل به گونه ای طراحی شده است که مته در سطوح سخت به راحتی وارد می شود. بنابراین هیچ نیازی به وارد کردن فشار بیش از اندازه به دریل وجود ندارد. با فشار وارد کردن ممکن است مته در حین دریل کاری بشکند یا مته داخل دستگاه گیر کند. موتور دستگاه اگر سالم باشد، نیروی لازم را برای سوراخ کردن فراهم می کند و نیازی به وارد کردن فشار زیاد نیست.

دریل ها، ابزارهای قدرتمندی هستند که می‌توانند بر روی تمام سطوح سوراخ‌هایی را با قطرهای مختلف ایجاد کنند. در بازار، دریل‌ها را می‌توانید در انواع برندها و مدل‌ها خریداری کنید، اما نکته مهم در نظر گرفتن اقدامات ایمنی مناسب است. در این مطلب سعی شد برخی از نکات ایمنی کار با دریل جهت جلوگیری از آسیب و صدمه‌ بیان شود. با رعایت موارد ذکر شده می‌توانید با ابزار دریل به راحتی کار کرده و پروژه‌های خود را به اتمام برسانید. نکات ایمنی گفته شده را نه تنها برای استفاده از دریل بلکه برای سایر ابزارهای برقی نیز می‌توانید به کار گیرید تا از هر حادثه‌ای در امان بمانید.

تهران تخریب بزرگترین مجموعه اجاره ابزار در تهران: اجاره دریل، اجاره فرز، اجاره دستگاه جوش، اجاره بتن کن، اجاره کمپکتور، اجاره پیکور، اجاره چکش تخریب و …

5/5 - (1 امتیاز)

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *