انکرهای سقفی
/ توسط تهران تخریب / ابزار ها / 0 نظر

انواع انکرهای سقفی

برای مقاوم سازی و افزایش ایمنی ساختمان می‌توان از ابزارها و روش‌های مختلفی استفاده کرد. انکر بولت‌ها یکی از این ابزارها هستند که در قسمت‌های مختلف ساختمان به خصوص اتصالات به کار می‌روند تا مقاومت آن را بیشتر کنند. به عنوان مثال زمانی که می‌خواهید یک صفحه فلزی را به یک المان بتنی مثل ستون متصل کنید، می‌توانید از انکر بولت استفاده کنید. انکرهای سقفی نوعی از انکرها هستند که برای اتصالات سقف سازه به کار می‌روند و موجب استحکام این بخش می‌شوند. در ادامه بیشتر به این ابزارها می‌پردازیم.

کاشت بولت و فنداسیون در تهران تخریب

منظور انکر بولت سقفی چیست؟

انکر بولت سقفی یکی از پرکاربردترین انواع انکرها هستند که ایمنی ساختمان را تثبیت می‌کنند. این انکرها اتصالات حساس سقف را به صورت متفاوت و کاملا مقاوم حمایت می‌کنند تا احتمال آسیب به این بخش مهم در پی ایجاد کرنش و تنش کاهش پیدا کند. اتصالات مهم سقف شامل سینی‌های کابل، کانال‌های مخصوص تصفیه هوا، داکت‌ها، ساپورت‌های مجاری تاسیساتی و انواع چراغ‌ها و لوسترهای متصل به سقف می‌باشند. این اتصالات به وسیله انکرهای سقفی پشتیبانی می‌شوند.

درست است که اتصالات سقف را بدون استفاده از انکرها و با پیچ و مهره‌های عادی نیز می‌توان ایجاد کرد؛ اما برای حفظ ایمنی و استحکام سازه لازم است حتما از انکر استفاده کنید. انکر بولت‌های سقفی با انبساط و شکل فیزیکی خاص خود وزن وارد شده را به صورت یکنواخت پخش می‌کنند و طبق قوانین فیزیک فشار وارد شده را کاهش می‌دهند. به همین دلیل انکرها از آسیب رسیدن به سقف که معمولا کف طبقه بالایی است جلوگیری می‌کنند.

انواع انکرهای سقفی

انکرهای سقفی در اندازه‌ها و انواع مختلفی تولید می‌شوند که شما می‌توانید با توجه به کاربرد آنها و نیاز خود بهترین نوع را انتخاب کنید. برای اینکه بتوانید مناسب‌ترین انکر بولت را انتخاب کنید، لازم است با کاربردها و حتی شکل آنها آشنا شوید:

  • انکرهای سقفی پلاستیکی

انکرهای سقفی پلاستیکی یکی از متداول‌ترین انواع بولت‌ها هستند که در تمام سازهای جدید به کار می‌روند. این نوع از انکر بولت‌ها مکانیکی هستند و از پلاستیک مرغوب و انعطاف پذیر ساخته می‌شوند. علت استفاده از پلاستیک در این نوع انکرها کاهش وزن اتصالات و استفاده در مواردی مثل پرده،‌ فریم‌های پنجره، ساپورت‌های الکتریکی، سقف کاذب و پنل‌های سقفی می‌باشد. علاوه بر این،‌انکرهای پلاستیکی از قیمت به صرفه‌تری برخوردارند.

  • انکرهای سقفی پروانه‌ای

در میان انواع انکرهای سقفی، انکر بولت پروانه‌ای را می‌توان پرکاربردترین نوع دانست. این نوع از انکر بولت‌ها برای اتصال قطعات گچی، سنگی، نئوپان،‌ تخته‌های فیبر و سقف کاذب به کار می‌روند. همانطور که از اسم این بولت‌ها مشخص است، شکل آنها پروانه‌ای است و بازوهای پهن آن تحمل وزن را بالا می‌برد. شما می‌توانید در هنگام نصب این انکر بر روی سقف با چرخاندن انکر قدرت تحمل وزن را افزایش دهید.

جالب است بدانید که انکرهای سقفی پروانه خود در انواع مختلفی مثل قلاب دار و یا بدون قلاب تولید می‌شوند که البته به راحتی در بازار یافته می‌شوند.

  • انکرهای سقفی هالوکور

این نوع از انکرهای سقفی اغلب برای اتصالات تاسیسات به سقف‌های بتنی به کار می‌روند. استفاده از این انکرها بسیار حساس است چرا که ممکن است باعث شکستگی بتن و آسیب پذیری آن شوند. البته این انکرها به دلیل شکل و طراحی خاصی که دارند با کمترین مشکل به بتن متصل شده و مقاومت مناسبی ایجاد می‌کنند.

پیشنهاد تهران تخریب: بتن کن چیست و چه کاربردی دارد؟

انواع انکرهای سقفی

اگر نیاز به اجاره هیلتی و پیکور دارید هم اکنون با کارشناسان تهران تخریب تماس بگیرید.

  • انکر بولت ضربه‌ای

این نوع از انکرهای سقفی که به انکر گلدانی نیز شناخته می‌شوند، برای اتصال تاسیسات ساختمانی با وزن کم مورد استفاده قرار می‌گیرند. علت استفاده از این انکر بولت‌ها نصب آسان آنها است که نیازی به سوراخ کاری با عمق بالا ندارد. انکرهای سقفی ضربه‌ای در دو نوع لبه دارد و بدون لبه ساخته می‌شوند که هر کدام برای اتصالات متفاوتی به کار می‌روند.

چرا باید از انکرهای سقفی استفاده کنیم؟

استفاده از انکرهای سقفی مزایای فوق العاده‌ای دارد که تا اینجا به برخی از آنها اشاره کرده‌ایم. فلسفه استفاده از انکر سقفی، استفاده از ابزاری است که تحمل وزن از سوی سقف را بالا می‌برد. زمانی که شما قصد داشته باشید اجسام سنگینی را به سقف متصل کنید، نگران آسیب دیدن سقف هستید. با استفاده از انکر بولت‌ها می‌توانید با سوراخ کاری کم عمق و بدون لطمه به زیبایی سقف، مقاومت آن را افزایش دهید.

مزیت دیگر انکرهای سقفی تنوع بالای آنها و امکان اتصال به انواع سقف‌هاست. به طوری که شما می‌توانید از انکر بولت‌ها در هر نوع سقفی بهره ببرید و لوازم مختلف را به آن وصل کنید. همچنین نصب آنها نسبت به بسیاری از اتصالات آسان‌تر بوده و هزینه زیادی را به شما تحمیل نمی‌کنند. در عوض خیال شما از جهت ایمنی و مقاومت ساختمان در سقف آسوده خواهد بود.

انکرهای سقفی چگونه متصل می‌شوند؟

بعد از اینکه متناسب با نوع سقف و اتصالات آن بهترین انکر سقفی را انتخاب کردید، باید محل مناسب اتصال را تعیین کنید. پس از انتخاب محل مناسب باید با استفاده از مته و دقیقا به اندازه اتصالات انکرهای سقفی سوراخ کاری کنید. پس از اتمام سوراخ کاری، انکر بولت را متصل می‌کنید و بولت را در جهت عقربه‌های ساعت می‌چرخانید تا کاملاً مستحکم شود.

البته نصب انکرهای سقفی اغلب بر عهده متخصصان این امر است که قادرند بدون لطمه به زیبایی و با بالاترین استحکام آن را متصل کنند. بنابراین توصیه می‌کنیم برای نصب این تجهیزات حتما از افراد متخصص بهره ببرید.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *